Papiermolenbureaucratie

het woord bestaat vast niet, maar ik heb het bij deze uitgevonden. Eigenlijk niet ikzelf, maar de instantie waar ik vandaag weereens mee te maken had. Het UWV. de instantie waar ik mijn hulpmiddelen voor mijn werkplek moet aanvragen. Ik ben na ruim 10 jaar trouwe dienst toe aan een nieuwe brailleleesregel (dat ding dat aan mijn pc zit zodat ik in braille kan lezen wat er op mijn scherm staat.) Bovendien is deze regel nog gebaseerd op oude techniek en kan ik er niet goed mee onder citrix werken. Je moet weten dat ik een enorme hekel heb aan het aanvragen van hulpmiddelen. dat komt door mijn ervaring uit het verleden. het geeft altijd gedoe. ik snap nooit waarom. meestal verdring ik dat gedoe weer. zo ook nu. dus vol frisse moed zocht ik op de website van het UWV het goede formulier. Helaas raakte ik daarbij meteen de digitale weg kwijt. wat een onoverzichtelijke site. Gelukkig bood een van onze secretaresses de uitkomst. en klikte met haar muis het goede formulier te voorschijn. Dit formulier moest ingevuld en ondertekend met de offerte voor het hulpmiddel per post naar het UWV. ja je leest het goed per post. een enveloppe met een postzegel erop. Hoe ouderwets is dat. Nou de papiermolenbureaucatie was wel snel, want binnenn een week had ik een brief terug. Ja ook op papier. Dus mijn man las mij voor dat er nog zaken ontbraken. of ik wel de verklaring van mijn werkgever wilde meesturen en de verklaring van de leverancier dat ik echt zo'n nieuw ding nodig had. Blijft geweldig dat je een voorziening voor iemand die blind is als geprinte brief stuurt. Meneer van het UWV kunt u niet in uw archief vinden dat ik dat ding al heeeeel lang heb? En dit alles op papier terug voor 5 januari. anders zou, stond er in dreigende toon, mijn aanvraag vervallen. Ik weet niet maar tussen 24 december en 5 januari is half Nederland vrij. Ach lang leve de digitalesnelweg. Waarlangs ik binnen een uur en de werkgeversverklaring en de leveranciersverklaring ontving. Nu nog iemand zoeken die dat voor me kan printen... dan kan het weer in de enveloppe met postzegel naar het UWV. volgens mij staat die afkorting voor uiterst wereld vreemd.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het beestje bij de naam noemen

Een mix van nagelnieuw en eerder gezien

De normaalste zaak van de wereld