Lente kriebels

De zon op je huid voelen en de geur van lente in de lucht. Iedereen komt zijn schulp uit gekropen. ’S Morgens wordt ik wakker van de vrolijk, fluitende volgels. Al zie ik de frisse, groene blaadjes en alles wat bloeit niet, het is onmiskenbaar voorjaar. Het kost me moeite de neiging om te gaan huppelen te onderdrukken. Dartelend in de lente zon. Jammer dat ik niet heb kunnen zien hoe de koeien de wei in gingen. Al voel ik het bijbehorende gevoel maar al te goed. Wat zou dat heerlijk zijn. De gordijnen open schuiven en meteen de blauwe lucht zien. Niet hoeven tobben of het nu wel of geen rokjesdag is vandaag. Toch heb ik ook een klein voordeeltje…….. Ik hoef niet aan te kijken tegen die veel te witte benen onder de korte broek. Of iets te veel vetrolletjes onder het strakke zomerhemdje. Voor mij is de vrolijke stem en het goede humeur genoeg. Zingend op straat en fluitend op de trein wachten. Lente voel je, ruik je en hoor je. Kom maar op met dat mooie weer!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het beestje bij de naam noemen

Een mix van nagelnieuw en eerder gezien

De normaalste zaak van de wereld