Bloggen, deel 7 uit de blog-serie over mijn loopbaanloop

Zelden heb ik het gevoel gehad zo op mijn plek te zijn. In de breedte komt van alles langs. Mijn lijnen met onze onderzoekers blijken van grote waarde. Een goed beeld van ons totale instituut is het resultaat. Aanjagen van verandering, verbinden van initiatieven, inhoudelijk voorbereiden van overleggen voor ons management, kennis delen. Om kennis te kunnen delen werd er een nieuw systeem ingevoerd, IBM connections. niet erg toegankelijk met mijn braille software, maar het kon. Avonden zat ik alle opties te proberen. Een van die opties is de blog-functie. Ik schreef een stukje over mijn werk en hoe dat gaat als je niet kan zien. Al snel verzamelde ik talloze situaties om over te schrijven. De presentatie van ons nieuwe gebouw, live muziek bij een bijeenkomst, koffiemachines met touchscreens. Mijn blog werd steeds meer gelezen. Collega's spraken me erover aan. Mijn leidinggevende noemde mijn blog een keer bij een overleg met externen. Die wilden hem ook wel lezen. Zo ontstond mijn braille-blog.blogspot.nl. Ik ontdekte dat niet alleen mijn werk onuitputtelijk is om over te bloggen. Ook mijn moederschap en vooral de combinatie als werkende, blinde moeder, blijken geschikte inspiratiebronnen. Mijn stukjes worden veel gelezen en ik schrijf inmiddels geregeld voor websites of op verzoek. Een nieuwe passie is geboren! (Deel 7 uit de blog-serie over mijn loopbaanloop en hoe die kan gaan als je nietz kan zien)

Reacties

  1. Mooi Ellen! Ik deel je passie. Een blog als dit helpt mensen in dezelfde situatie om zich te herkennen en anderen zich in te leven. Interessant om jouw ervaringen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Het beestje bij de naam noemen

Een mix van nagelnieuw en eerder gezien

De normaalste zaak van de wereld