Balans: een kwestie van de juiste mix

Bij mijn eerste baan dacht ik nog dat het vooral om de inhoud van het werk zou gaan. Was de inhoud boeiend dan was je baan goed. Al snel kwam ik erachter dat inhoud alleen voor mij niet genoeg is. Dat de mensen waarmee je werkt minstens zo belangrijk zijn. Ik heb zelfs een tijdje gedacht dat mijn collega’s belangrijker voor mij waren dan waar het werk over ging. Een aardige baan met leuke collega’s zou best kunnen, veronderstelde ik. Natuurlijk ligt de waarheid, zoals meestal in het midden. Het gaat om de mix van waarover het werk gaat en met en voor wie je dat werk doet. Ik ben zelf een echte teamspeler. Samen iets uitdenken, je onaffe schrijfselaan je collega voorleggen, sparren over een dilemma, ik zou niet zonder kunnen. Alleen op je zolderkamer als ZZP-er, dat is niks voor mij. Wat je doet, moet wel betekenis hebben. Voor mij dus geen commerciële baan waar het over zoveel mogelijk winst maken gaat. Daarbij is betekenis zoiets als voor anderen, de samenleving, iets toevoegen waar het beter van wordt. Ik houd wel van meters maken en vind af en toe flink doorbuffelen geen probleem. Wel wil ik graag weten met wie ik aan de slag ben. Tenslotte neem je jezelf mee naar je werk. Het gaat ook om wie je bent, wat je bezighoudt, om hoe je in het leven staat. Wat voor mij absoluut niet mag ontbreken is humor. Humor relativeert, geeft lucht, bovendien betekent een dag niet gelachen voor mij een dag niet geleefd. Het gaat ook om de goede mix in je team. Complementaire kwaliteiten, een verschillende achtergrond of manier van aanpak. het maakt samenwerken leuker en beter. Denk je nu….. hé zo’n soort collega dat ben ik! Grijp dan je kans! Lees dan of deze werkinhoud bij je past. Solliciteer op één van deze twee vacatures, Wie weet word jij wel mijn directe collega. Bedenken we straks samen welk onderzoek niet mag ontbreken, horen en lezen we elkaars onaffe schrijfsels en ideeën en maken samen lol over die ene onhandige actie. Zie: https://werkenbijvisio.org/vacaturebeschrijving/beleidsmedewerker-research https://werkenbijvisio.org/vacaturebeschrijving/programmasecretaris-researc

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het beestje bij de naam noemen

Een mix van nagelnieuw en eerder gezien

De normaalste zaak van de wereld