Generalist blijven en doorgroeien, deel 6 uit de serie blogs over mijn loopbaanloop

Langzamerhand Werd ik de expert op mijn stuk onderzoek. Ging het over binnenmilieu, dan werd er naar mij gekeken. Het onderwerp bleef onzeker. Het ene jaar was er wel geld en urgentie om projecten te doen, het volgende niet. Ik ben geen expert en wil dat ook niet worden. Er moest dus iets gebeuren. Ik werd uitgeleend aan een ander project in een heel ander deel van het RIVM. Ineens ging het over medische technologie. Een hele leuke en leerzame tijd. Ik bleef op zoek. Waar had ik de meeste meerwaarde? Hoe kon ik het verschil maken? Mijn oog viel op een interne vacature. Een beleidsfunctie waar ik mijn onderzoeks- en beleidservaring kon combineren. Dat klonk goed! Ik werd uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Hoe kom je nu onopvallend op een plek waar je nog nooit geweest bent, zonder je collega's te vertellen dat je een sollicitatiegesprek hebt binnen dezelfde organisatie? Mijn collega's uit het medische technologie project boden uitkomst en leverde mij op de goede plek af. De gesprekken die volgden waren leuk. En zonder heel veel gedoe verplaatste ik van een baan als onderzoeker naar een beleidsfunctie bij onze bedrijfsvoering. Eentje waar mijn generalistische blik noodzakelijk was. Ook maakte ik een stapje omhoog op de carrière ladder. (deel 6 van mijn blog-serie over mijn loopbaanloop en hoe dat kan gaan als je niet ziet).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het beestje bij de naam noemen

Een mix van nagelnieuw en eerder gezien

De normaalste zaak van de wereld