Blijven bewegen

Als ik niet oplet, zit ik in deze coronatijd meer dan mij lief is. Geen wandeling naar het station, niet staan in de drukke spitstrein of traplopen omdat ik op de lift wachten zonde vind. De sportschool is op slot en de yogales gaat al maanden niet door. Die leuke NS-wandeling met een vriendin is op de lange baan geschoven. Elke dag bevind ik mij uren op mijn bureaustoel achter mijn laptop. Gelukkig zit ik wel op zolder, dus traplopen doe ik genoeg. Toch schreeuwt mijn hele lijf om meer beweging. De energie moet eruit. Tijdens inspanning ploppen er bij mij vaak nieuwe ideeën op. En die mis ik nu wel een beetje. Bovendien: als je thuis bent, is het zo makkelijk om lekker te blijven zitten. Dat koekje bij de koffie is zo gepakt. En daarom bedacht ik een challenge. Ik begon met het halen van een aantal stappen per dag. Elke week komen daar meer stappen bij. Om dat aantal te halen, bouw ik vaste momenten in. Voor ik aan het werk ga, tijdens de lunch en aan het einde van mijn werkdag loop ik door onze wijk, mijn stappenteller als trouwe bondgenoot. Lopen is niet voldoende voor mijn hele lijf. Daarom doe ik minimaal één keer per week buikspieroefeningen op mijn matje, waarbij ik gebruik maak van YouTubefilmpjes met goede gesproken instructies. Het is wel even zoeken om er een te vinden die goed te volgen is. Tot slot werk ik aan mijn conditie met een springtouw. De buren denken vast ‘daar gaat ze weer’, als ze mij in de tuin zien springen. Ik streef ernaar om elke dag minstens vijftig sprongen te maken zonder op het touw te gaan staan. Gebeurt dat toch, dan begin ik opnieuw. Tja, ik moet een beetje streng zijn voor mezelf! Stappenteller, matje en springtouw dus voor meer beweging. Je moet wat in deze gekke tijd!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het beestje bij de naam noemen

Een mix van nagelnieuw en eerder gezien

De normaalste zaak van de wereld