Een simpel stickertje maakt het verschil

Er bestaan prachtig aangepaste spellen, sprekende keukenweegschalen en wat al niet meer. Veel van deze speciale hulpmiddelen zijn prijzig en niet voor alles dat je gebruikt is een aangepaste versie voorhanden. Eerlijk gezegd heb ik weinig van dit soort spullen in huis. Ik ben meer van de creatieve, zelf geknutselde oplossingen. Vaste plekken voor spullen, ordening op alfabet en ezelsbruggetjes voor het uit elkaar houden van kleding werken ook. Dat een simpel stickertje je uit de brand kan helpen, bleek onlangs maar weer eens. Ik was op zoek naar een nieuwe sportschool. Die dingen zitten tegenwoordig vaak op onmogelijke plekken op industrieterreinen of zijn zo groot dat je er verdwaalt. Ik was dus blij toen ik op een kleine sportschool op loopafstand van ons huis stuitte. Het kennismakingsgesprek was leuk. Ze stonden ervoor open mij te helpen. Helaas waren de fitness apparaten computer gestuurd. Als je je polsbandje langs het scherm haalt, stelt het apparaat zich op jou afmetingen en trainingsschema in. Tja, hoe weet je nu waar op zo’n touchscreen je je polsbandje moet houden en waar zit dan de startknop? Het antwoord bleek simpel: Een stickertje op elk scherm op de plaats waar je polsbandje langs moet. Daarna voel je dat het apparaat zich instelt. De startknop zit een centimeter of twee boven de incheckplek dus hier geen stickertje nodig. Het apparaat beweegt opnieuw naar de startpositie en je kan aan de slag. Is je tijd om, dan voel je vanzelf aan de weerstand of veranderende positie dat je klaar bent. Uiteraard vroeg iedere sporter vervolgens wat die stickertjes daar deden. Soms is er een verdwenen, maar per omgaande wordt er dan weer een nieuwe op geplakt. Of in de woorden van een van de instructeurs “We willen elke doelgroep laten sporten, als stickertjes plakken het verschil maakt, is het zo geregeld.” En die stickertjes…. die hebben bij ons thuis heel wat meer functies. Aan het stickertje voel ik welke kliko de onze is, welke airpods van mij zijn en welke van mijn zoon en ga zo nog maar even door. Handig toch?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het beestje bij de naam noemen

Een mix van nagelnieuw en eerder gezien

De normaalste zaak van de wereld